رنگ
 اکریلیک رنگی با زمان خشک شدن سریع، عمر طولانی و کاربرد‌های متعدد است. رنگ اکریلیک برای اولین بار در سال های ۱۹۵۰ به بازار عرضه شد و ازآن‌جا که انعطاف پذیری بالا، اجرای آسان و مقرون به صرفه بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های این رنگ می‌باشد همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. از لحاظ فنی، این رنگ های محلول در آب، رنگدانه در امولسیون پلاستیک اکریلیک است؛ به این معنی که آنها در ساختار از رنگ روغن یا آبرنگ متفاوت هستند و دارای خواص بخصوص خود هستند.

رنگ اکریلیک

 

رنگ اکریلیک برای نقاشی بوم، چوب، یا کاغذ ( با یا بدون acrylic gesso )، دکوراسیون داخلی، کار با ایر براش‌ها، چاپ و نقاشی بر روی پارچه استفاده می شود و تقریبا هر سطح غیر چرب و زبر، رنگ اکریلیک را به خود می گیرد. اکریلیک‌های سنگین یا مایع در طیف گسترده ای از رنگ ها و بسته بندی‌ها با اندازه های گوناگون می‌توان یافت.

 

هنرمندان می توانند ظاهر و ویژگی های پرداخت رنگ اکریلیک را با اضافه کردن ژل ها یا medium ها سفارشی کنند. سطوح درخشش در دامنه‌ مات، ساتن یا براق قرار دارند. بافت رنگ پس از خشک شدن می تواند از water-thin تا thick-impasto و هر چیز ما بین این دو باشد. شفاف یا مات بودن نیز گزینه‌ای دیگر است. حتی زمان خشک شدن می تواند تا حدی کنترل شود. همانطور که می بینید، تنوع و کاربرد اکریلیک به مراتب فراتر از رنگ‌های روغن و آبرنگ می‌باشد و  کارکردی متمایز و بسیار گسترده برای خلق هنر‌های تجسمی ارائه می کند.

  

جهت ضخیم کردن اکریلیک‌ها از ژل ها برای چاقوی پالت یا برای براش‌های impasto استفاده کنید. بافت بیشتر اغلب به معنای جزئیات کمتر است.

 

تکنیک نقاشی با اکریلیک

اکریلیک می تواند مانند آبرنگ بر روی کاغذ مورد استفاده قرار گیرد اما نمی‌توان آن ها را دوباره خیس کرد. این تکنیک اغلب برای زیر سازی‌ کار استفاده می شود.

 

تکنیک نقاشی با اکریلیک

در تکنیک امپرسیونیستی (Impressionistic ) از لایه های مات رنگی بر روی لایه‌های زیرین استفاده می‌شود. در اینجا ما از رنگ‌های مات استفاده کرده‌ایم (رنگ های غیر براق) بنابراین هیچ بازتابی وجود ندارد اما رنگ ها روشن تر ولی با جزییات کمتر به نظر می رسند.

  

تکنیک نقاشی با اکریلیک

تکنیک قدیمی و جامع ازتعدادی لایه شفاف و هایلایت‌های نازک استفاده می‌کند تا نقش‌های براق و درخشان به وجود آورد. براق شدن نقاشی باعث می شود که رنگ های تیره غنی تر و با جزییات بیشتر به نظر برسند.

تکنیک نقاشی با اکریلیک

منبع : رنگ بپکو